Kalendarze reklamowe już same z siebie są bardzo popularnym sposobem na reklamę. Podobnie jednak jak ma to miejsce w przypadku innego rodzaju gadżetów, kalendarze dzielą się na kilka rodzajów, a pośród nich znajdują się bardziej i mniej popularne.
Dla przypomnienia chciałbym wymienić ogół kalendarzy, które dostępne są w ofercie dla firm. Są to następujące pozycje:
- kalendarze trójdzielne
- kalendarze jednodzielne
- kalendarze biurkowe
- kalendarze książkowe
- kalendarze plakatowe
- kalendarze listkowe
- kalendarze plakatowe
Kalendarze listkowe, to jedne z tych kalendarzy, które kupowane są w dość dużych, a może i nawet największych ilościach. Nie przekłada się to jednak na popularność tych kalendarzy w sposób bezpośredni. Bardziej niż „zachwyt nad tymi kalendarzami”, kupującymi kieruje okazja wykorzystania możliwości połączenia ulotek z kalendarzami, co zwiększa możliwość pozostania reklamy znajdującej się na tej szczególnej ulotko-wizytówce dłużej. Z tego powodu myślę, że można wyłączyć te kalendarze z naszego rankingu 😉
Kalendarze książkowe, to ten typ kalendarzy, który kupowany jest bardzo często i to w całkiem sporych ilościach. Kalendarze książkowe, to jedne z tych kalendarzy, które bez najmniejszej wątpliwości znajdują się w czołówce ilości sprzedażowej. Kalendarze książkowe, to kalendarze reklamowe, które bez krztyny wątpliwości można umieścić w czołówce najczęściej i najchętniej kupowanych kalendarzy reklamowych.
Kalendarze trójdzielne to kolejny hit w rodzinie kalendarzy. Kalendarze reklamowe pod postacią kalendarzy trójdzielnych to bardzo łakomy kąsek dla wszystkich, którzy poszukują reklamy, która jednocześnie jest efektowna, widoczna i efektywna oraz niedroga. Kalendarze trójdzielne możliwe są do wyprodukowania w sposób bardzo spersonalizowany, wykorzystujący dowolne materiały graficzne, którymi dysponuje firma chcąca je zamówić.
Kalendarze biurkowe, to trzeci w kolejności szlagier kalendarzy reklamowych. Kalendarze biurkowe łączą bowiem w sobie kilka bardzo poszukiwanych, pożądanych cech, które wyznaczają atrakcyjne gadżety firmowe. Są to atrakcyjna cena, dobra ekspozycja reklamy i możliwość umieszczenia na nich dowolnej grafiki.
Kalendarze reklamowe z innych rodzajów, to również bardzo chętnie kupowane gadżety, ale jednak te, które wymieniłem powyżej są zdecydowanie popularniejsze od pozostałych. Dlaczego tak się dzieje? Z pewnością część „winy” leży po stronie gustu, część po stronie funkcjonalności, a część po stronie kosztów. Dla lepszego rozeznania się i możliwe, że również łatwiejszego dojścia do zrozumienia popularności pewnych typów kalendarzy reklamowych, proponuję odwiedzenie strony www.studiokalendarzy.pl, na której znajdują się wszystkie wspomniane w artykule kalendarze, wraz z przykładami i cenami.
Kalendarze reklamowe, wedle tego co mi wiadomo, sprzedają się mniej więcej wedle powyższego rankingu ilościowego, już od bardzo długiego czasu. Z sezonu kalendarzowego na sezon, właśnie te rodzaje kalendarzy sprzedają się najlepiej. W zasadzie zmieniają się jedynie proporcje, ale zawsze są to te kalendarze 🙂